Drömfångare

 
 
Någonting jag har sökt efter i en evighet är den perfekta drömfångaren. Enda gången jag hittade en jag verkligen ville ha var jag utomlands med noll plats kvar i resväskan för att få med mig den hem. Ofta när jag ser någon i butik får jag alltid problem med att bestämma färger. Mycket blandat? Vit grund? Brun grund? Svart grund? Pärlor eller inte? Det är ju en ren djungel.
 
I inredningsbutiken Homenord hittade jag dock små hjärteformade drömfångare där de hade placerat ut en drömfångare ovanför båda huvudkuddarna över en dubbelsäng och jag älskade den idén, men då hade de bara en sådan kvar i lager och så rann det ut i sanden.
 
Det är någonting med meningen bakom som fascinerar mig, "Nightmares pass through the holes and out of the window. The good dreams are trapped in the web, and then slide down the feathers to the sleeping person". Ännu bättre hade ju varit om det faktiskt fungerat ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0